Scroll Top

FRIDA är kollektivtrafikens digitala samverkansplattform
– från avtal till leverans

FRIDA är kollektivtrafikens digitala samverkans-plattform
– från avtal till leverans

Verktyget ger både myndighet (PTA) och trafikföretag (PTO) en gemensam grund för att planera, följa upp och förbättra upphandlad trafik.

FRIDA används i hela avtalscykeln och förenar strategi och operativ vardag – med ett strukturerat arbetssätt, delad information och tydliga roller.

Funktioner och roller

Här beskriver vi hur olika funktioner och roller drar nytta av FRIDA.

Trafikchef och Ledningsgrupp

Avtalsansvarig (strategisk och operativ nivå)

Fordonsstrateg

Miljö- och Hållbarhetsstrateg

Fordonskontrollant

Säkerhetsansvarig

Verksamhetsutvecklare och Kvalitetsansvarig

Ekonomi- och Uppföljningscontroller

IT- och Systemansvarig

Trafikföretagets användare

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.